Дарки, преди да напиша по-нататъшното си изложение, само ми отговори на един въпрос: Според теб, Бах велик композитор ли е бил или не?
Глобал, Глобал...много йезуитски въпрос ми задаваш Кума Лисо.....
Тази украинка Лисица така свири, че ако я чуе самия Рахманинов ще се изкефи на творбата си. Не е само заради ниското качество на записа (поради тогавашното ниво на техниката). Нейното изпълнение има повече "живот", динамика, не бях я чувал....тя е от "големите"!
Иначе такива като Клайдерман с лопата да ги ринеш....той е пианистът-тарикат. Ако обиколим баровете в Ню Орлийнз ша ти намера поне дваесе пианиста сто класи над него. Ако сравня Милчо (Левиев) с него мноу ша са засегне.
Съчетание на приятно за обикновения слушател музициране (но не виртуозно, използва едни и същи арпежи, но на място, тарикатски), приятна външност, много добър оркестър и внимателно подбрани чикиджийски парчета дето съм ги свирил и аз по баровете по същата комерсиална причина - евъргрийн (нещо като чалга, ма не съвсем), тва е Клайдерман. Ако търсиш нещо разтърсващо и впечатляващо, при такива като него го няма. Вангелис и Жар са автори, а Клайдерман е един папагал и то не от най-добрите, но като мениджмънт е върха, тва е верно, пък и на публиката тва и харесва...знайш ли колко баби германки и англичанки си трият сълзите кат го слушат? Изпадат в нирвана мое да се каже......
И Кърт Кобейн нема връзка с тая работа, нито нашия Nearvana.......
Ковърдейл и Хюз са автори на повечето песни в последния албум Kome taste the Bend преди разпадането на Пърпъл 76г. Затова той звучи доста различно от предишните Fireball, Maschinehead, Stormbringer, Burn..... После създават White snake и там Ковърдейл е автор и съавтор (музика, текст) на поне 80% от песните. Тоя пич е с уникален глас, звучи като пред оргазъм, някаква смес от дишане и пеене. Стив Тайлър Голямата Уста (Аеросмит) е същия перверзник, имам предвид гласа.....
Бах показва на света какво може да се изсвири с църковен орган, когато зад клавишите застане гений!Новото при него е композиция та - едната ръка свири едно, другата ръка- друго, сиреч полифония......Труден е за изпълняване. Да свириш с постановка за орган и за пиано са две различни неща... Композициите му са главно за органова музика, той е от най-големите в жанра. Като всеки гений е бил малко странен.
То в БГ четох наскоро, че всеки пети е малко странен....
Моцарт също се е сблъскал с догматиката и правилата (Салиери) на тия времена. Но и в нашия живот всеки си има своя Салиери да му мъти водата.....аз ги имам неколко! Бах не е написал обаче нито една опера, ако не греша...Верди е моят любимец............немците си имат и Вагнер (фюрера му е бил голем фен!) ма на мен ми е мноу тежък, мноу тържествено-мрачен, черен.....абе германец.
Руските композитори (Скрябин, Мусоргски, Рахманинов) са виртуозно-изящни и мелодични, някакво различно звучене имат от европейските композитори...а "Картини от една изложба" за мен е едно от най-великите музикални произведения. Никога не трябва да бъркаме виртуозното изпълнение със самото гениално произведение, което е един вид софтуера, а изпълнителя колкото и да е добър, е просто хардуера.
Асене, в мрежата е бъкано от информация...тва обаче не значи, че мрежата е интелигентна. Мрежата не мое да взема решения, и слава богу...Академика борави с огромен набор знания, но те са заучени чужди мисли, друг преди това е стигнал до това познание. Академика е скован от рамките на собственото си "заучено" познание придобито (с четене главно) през годините.
Новатор и изобретател е по-вероятно да бъде човек с необременен със излишна информация мозък, но способен да мисли мащабно, без рамки и най-вече способен напълно да се абстрахира от заобикалящата го действителност.
Жоро, Валентина Лисица е изпълнителя, а Рахманинов е автора, приятелю....и е един мноу шибан композитор за свирене и страхотен да му слушаш музиката....да ти настръхне козината дет са вика!