Автор Тема: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!  (Прочетена 48563 пъти)

marandi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 865
  • Карма: +51/-15
  • Респект: -124
    • Профил
    • http://marandi.blog.bg
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #15 -: 24 Април, 2012, 00:23:46 »
0
Много ясно, че е писал бе идиот, явно не четеш форума, въпреки, че си с претенции1
За две години общия спад на цените в София е 6%, значи , че и той си е в твоята тъпа статистическа грешка.

КОЛКО ПО-ЛЕСНО Е ДА КАЖЕШ: СЪБИРАМ ПАРИ ЗА ИМОТ, ЯД МЕ Е , ЧЕ СЕ КАЧВАТ ЦЕНИТЕ. ПУ ДА МУ СЕ НЕ ВИДИ!

Не винаги имам време да чета форума, т.е. не бях влизал от година някъде и съм пропуснал.

Т'ва в черничкото по НСИ ли е отчетен този спад?

Собственик 31

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 869
  • Карма: +45/-331
  • Респект: -655
    • Профил
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #16 -: 24 Април, 2012, 00:38:59 »
0
МНОУ ЯСНО! *ireful*
Истински разцвет на величествен римски курорт и град, Пауталия получава при императорите Улпий Траян  /97-117/ и Марк Аврелий  /161-180/, поради което в тяхна чест е наричана Улпия Пауталия и Пауталия Аврелиева.

marandi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 865
  • Карма: +51/-15
  • Респект: -124
    • Профил
    • http://marandi.blog.bg
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #17 -: 24 Април, 2012, 00:49:53 »
0
МНОУ ЯСНО! *ireful*

Ясно!

Ами по принцип по-рано си играех да ги смятам по населени места, конструкции и т.н. За Софето беше нещо от типа 60% панел, малко тухли и гредоред.

Махаш първи и последен етаж, а там е сеизмичен район, т.е. до 6 етажа ориентировъчно пак като се осреднява приблизително. Махаш после и ново строителство и нещо подобно им беше методологията.
---------------------------------------
Иначе тия числа, където ги коментирате ги получава НСИ-то кат' удари 100 жици на лицензирани АНИ-та и там вече, каквото им кажат, че цениТЕ били еди колко си на база сключени сделки.

НСИ-то им обявява тяхното инфо после и готово. Някои АНИ-та са доста коректни при данните и подават реални цени при сделка, има други по данъчна и т.н. В инвестор-а имаше едно бебе дет' и с него все се скубим по плитките, ама той в това отношение железен за Варна. Вика винаги им казвам реално по жицата, даже го поздравих.

Та, пак не разбрах защо Додо да е сбъркал нещо като прогнозата му си е направо вярна на фона на НСИ?
--------------------------------------
6% обявен спад за Софето за 2 години - замисли ме малко, ако е вярно.   
« Последна редакция: 24 Април, 2012, 00:53:34 от marandi »

marandi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 865
  • Карма: +51/-15
  • Респект: -124
    • Профил
    • http://marandi.blog.bg
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #18 -: 24 Април, 2012, 01:14:29 »
0
Ква прогноза на ДОДО- шамана е вярна бе лудко?!?!??!! Откъде я изкара и вярна ?!?!!?
ТИ СИ ЕДИН БЕДЕН ФАЛИРАЛ КОРАБОСТРОИТЕЛ?!

Ясно,

Додо е рисувал графики с екстраполация, а аз 5 пъти те питам да дадеш линк с прогноза, ако е правил да прочета. Ти си му гледал картинките и си си помислил, че прогноза.

Скачай в кревата да поспиш малко, че утре пак ще спазваш раб. време. Аз отворих една ракойка 2009 сливова.

Чиърс-а дан' забрайкам!

dodo2

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3737
  • Карма: +191/-16
  • Респект: +310
    • Профил
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #19 -: 24 Април, 2012, 01:53:53 »
0
@Собственик 31 - явно предният път като съм се опитал да го обясня простичко, не си чел или фактите са такива, че съзнанието ти не ги приема, затова ето още веднъж:

НСИ няма как да знае реалната средна цена на продажбите на имоти, защото това никой не го знае - защото истинската цена я знае само продавачът, нарушавайки закона и укривайки данъци, но това е друг въпрос.

НСИ получава данните от няколко агенции, които им дават списъци. НСИ използва само част от данните, защото гледа да получи балансирана оценка (т.е. да няма само панелки или само продажби от център), което допълнително намалява броя сделки, които използва за сметката. Отделно тези списъци може да са реални, а може и да са хвърляне на боб от агенциите. Или нарочно с 1-2 реда по 2000 евро/м2 ей така за поддържане на бодрия дух на омърлушените брокери.

Така през за Q2/2010, когато бяха дали стойност за София съвпадаща до стотинка със стойността на Q1/2010 и на мен ми стана много съмнителна цялата им система, лицето което отговаря за оценката на данните и крайното одобрение преди публикуване на данните, ми каза какъв е броят на сделките, които те събират и разделят на това число за да се получи средното аритметично - 120! През Q2/2010 пък според АВ е имало 6036 сделки. Т.е. НСИ са използвали 2% от сделките.

Когато имаш 6036 сделки, събереш сумите на продажбите и разделиш на 6036, ще получиш реалната средна цена на продажбите. Когато избереш от тях случайно 120, ще получиш средна цена, близка до реалната, защото по случайност в тези 120 обяви може да попадне или някоя циганска панелка за 200 евро/м2 или някоя луксозна къща за 4000 евро/м2 и цената няма да е точно тази, която е реалната, сметната при всички 6036 сделки.

Друг е въпросът, че тези 120 сделки не са случайно избрани, а конкретно подадени от агенции, които заради склонноста да публиуват тъпанарски статии от вида "пазарът се раздвижи", малко е съмнително дали са случайни, но това няма как да знаем.

Идваме до въпроса - щом не използваме всички сделки, все пак трябва да знаем, смятайки само за 120, колко близо сме до истинската цена, сметната при всички 6036? Математиката дава лесно тази стойност и тя се нарича статистическа грешка. Погрешно много (и ти) вероятно свързвате словосъчетанието "статистическа грешка" само с думата грешка, и предполагате че се получава когато Мара статистичката смятайки сметките, е направила техническа грешка. Не, това число е много важно и дава основна характеристика на обявената средна цена - какво доверие можеш да има в нея и до колко тя е близка до реалната средна стойност. Погледнато от обратната гледна точка - казвайки приблизителната средна стойност, да знаеш, че реалната се намира в определен интервал нагоре или надолу от нея.

И така, само по себе си "средна цена" няма, ако е сметната не за всички сделки, а само за част от тях. Винаги трябва да върви в комплек с "колко е всъщност статистическата грешка" и по-точно, за да не се използва подвеждащата дума "грешка" - в какъв интервал се намира истинската средна цена. Втори важен параметър е вероятността, с която реалната средна цена се намира в този интервал.

Ако се каже така "средната цена за София е 1465 лева при статистическа грешка 15%, при 99% вероятност", това означава, че ако събереш всички 3324 сделки и разделиш на 3324, ще получиш число, което с 99% вероятност ще се намира в интервала от 1245 до 1685 лева. Виждаш ли колко тъпо звучи, когато статистическата грешка е 15% - самата обявена промяна на цената е много по-малка от статистическата грешка, а интервалъ е огромен и напълно безсмислен! Изводът - данните на НСИ са напълно безсмислени и неизползваеми. Със същия успех, с който днес изнесоха числото 1465, можеше да кажат и 1299 или 1600 и пак щяха да са вътре в статистическата грешка т.е. стойността би била позволена.

А статистическата грешка е толкова по-голяма, колкото по-малък е броят сделки, използван за сметките от НСИ. При 1000 сега (общ брой сделки 3324), статистическата грешка е 3.4%. При 120 преди (когато общия брой сделки беше 6036) статистическата грешка беше 11.7%. При 100 сделки сега би била 12.7%.
Ако са имали 120 сделки, при 6036 общо, по-вероятно е при 3324, сега да са използвали за сметките към 70. При 70 сделки статистическата грешка е 15.26%!

Изобщо само по себе си "средна цена" когато се отнася само за част от всичко може да е много заблуждаващо, ако не взимаш предвид пълната информация, а тя винаги гласи: СРЕДНАТА ЦЕНА Е МЕЖДУ X и Y С ВЕРОЯТНОСТ Z.

Ако искаме да твърдим нещото с по-голяма вероятност, интервалът се разширява. Ако искаме да го твърдим с по-малка вероятност, интервалът се скъсява.

И така, понеже не знаем колко сделки са ползвали този път:

- вариант 1а: ако са били 100, НСИ трябва да каже: с вероятност 99% средната цена в София е между 1278 и 1651.
- вариант 1б: с вероятност 95% средната цена в София е между 1322 и 1608. Вижда се как намалихме интервала, но за сметка на това и вероятността да сме познали намаля на 95%.

- вариант 2а: ако са били 70, НСИ трябва да каже: с вероятност 99% средната цена в София е между 1241 и 1689. Вижда се как ако намалим броя на използваните сделки, интервалът се увеличава.
- вариант 2б: с вероятност 95% средната цена в София е между 1295 и 1635.

Когато НСИ ще вади резултати, предварително се залага каква статистическа грешка би била приемлива и само ако се постигне, те трябва да се публикуват. Например нека допустимата статистическа грешка е 3% (+/-3%). При данни от АВ, че в тримесечието има 3324 сделки, може да се сметне информация за колко най-малко сделки трябва да имат, за да е приемливо да публикуват число. При твърдението с "99% вероятност", нужният брой сделки за извадка е 1188! Ако е под този брой, НСИ няма право да публикува просто така числа.

Може да се подходи наопаки - да изберем желан интервал и да видим при него, каква би била вероятността да сме вътре. Това също е много полезно. Например НСИ са казали само "средна цена 1465". Ние приемаме за приемлив интервал +/-15 лева, за да имаме доверие на НСИ, т.е. реалната цена да бъде между 1450 и 1480 лева. Пита се в задачата, каква е вероятността НСИ да е познала и ако сметнем реалната цена за всички сделки, тя да е в интервала от 1450 до 1480 лева?

Търсим каква ще е вероятността за 1% интервал на достоверност (така е официалният термин на това, което тук викаме статистическа грешка, стандартна грешка)?

Отговорът е 16.6% или точно колкото да уцелиш 6 на зарче от първия път! Това е вероятността реалната средна цена да е в интервала 1450-1480.

Надявам се да си разбрал идеята на написаното.

Може да се направи изводът, че НСИ върти просто ТОТО2 там - гледат цените от някоя графика на сайтовете за имоти и махат от предоставените им данни стойности докато не се получи нещо близко. Защото все пак се движат в граници близки до тези от сайтовете или се мъчат поне да правят сравнително гладка функция, но със сигурност с цената на нагласяне. При тази грандиозна статистическа грешка нормално трябва да се получават нагоре надолу стойности през тримесечие, разминаващи се с по 15-20%. Щом не сме свидетели на това, значи НСИ си публикува нагласени числа. Да се радват разни като Собственик 31.

За неразбралите - вижте графиката тук: http://www.fimoti.com/index.php/topic,975.0.html - за София. Тази на imot.bg е много по-гладка от тази на imoti.net която е като гребен - нагоре/надолу. Това става точно заради горното, защото в imot.bg има 5 пъти повече обяви. И това при положение, че в imoti.net извадката е ot 6000 обяви.

При 100 от 3000-5000 както е в НСИ графиката трябваше да изглежда като кардиограма на сърдечен удар. Щом не изглежда така - НСИ = тотална стъкмистика.

dodo2

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3737
  • Карма: +191/-16
  • Респект: +310
    • Профил
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #20 -: 24 Април, 2012, 02:04:24 »
0
Между другото от горното, се вижда, че моето число 1399 е вътре в интервала на достоверност, така че съм познал.  *rofl*

Друг е въпросът, че ако бях казал 1299 или 1600 пак щях да съм познал, защото все щеше да е вътре в интервала. Забавно, нали? Което показва колко тъпи са данните на НСИ.

marandi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 865
  • Карма: +51/-15
  • Респект: -124
    • Профил
    • http://marandi.blog.bg
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #21 -: 24 Април, 2012, 02:57:40 »
0
Между другото от горното, се вижда, че моето число 1399 е вътре в интервала на достоверност, така че съм познал.  *rofl*

Друг е въпросът, че ако бях казал 1299 или 1600 пак щях да съм познал, защото все щеше да е вътре в интервала. Забавно, нали? Което показва колко тъпи са данните на НСИ.

Много се впрягаш бе, пич  *girl*

Вувузелка31 не мисля, че е толкоз тъп, както се прави, но вечер пийва и си търси компания да се дъвче.
-------------------------------------------------
Сметките ти са правилни, но са на база само методология НСИ. В тях не влизат дарения на имоти, т.е. бабата на внучката и т.н. дет' прехвърлила имотя. Т'ва статистиката ти го отърва и погледни в АВ кои сделки какви са реални продажби, кои дарения, наследства и т.н.
-------------------------------------------------
Наистина нямам време да се занимавам, както по-рано и аз кат' тИбя да им ги смяташ район по район, село по село и накрая да се изхрачат 100 чиляка по тИбя, че си се трудил да им го сипиш наготово.

По принцип в момента се получава малко като с бебе Коганев с термините - ти го наричаш достоверност, аз представителност и уж говорим за едно и също, па думичките ни са различни.

Статистиката имат там едни формулки за детерминанти, те ги са ги кръстили първи ред, втори ред и малко теория на вероятностите и вече са го кръстили цяла наука - статистика, НСИ и т.н.  ( т'ва не е само за БГ-то, а навсякъде ).

Грешката им в "методологията" преди няколко години я бях смятал, че е над 40%, т.е. почти наполовина, не визирам статистическа грешка, която те официално си я дават, а на практика.

Но едва ли съм от 'орицата, които ще променят света и т.н.
----------------------------------------------------------------
Калпава статистика е равно на калпава икономика и сякаш сме нагледен пример за това. Аз май съм доста деликатен, т.е. как Тройната коалиция върви на излишък, а тия последните на дефицит. Т'ва да не можеш да сметнеш 2+2 си е събитие сякаш и после що сме в рецесия 3 години вече или демек хвани едните и удари другите.

Обясни им как се прави балансиран бюджет примерно, че нещо не могат, та т'ва са ти имотките, дет' си се трошил да ги смяташ.

Появява се поредния циркаджия и започва да ти вика, че 65 лв/кв. дет' си се "разминал" било чудото на чудесата. Затова и НЕ следя много имотните теми, че там големи трагедии сякаш кат' наша Вувузела31.

Та, така и с НСИ-то - имаш администрация, няма креативност, спуснали им едни формулки и да въртят едни телефони на АНИ-та как били цените ... - не им се сърди  *drinks*
« Последна редакция: 24 Април, 2012, 03:08:52 от marandi »

dodo2

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3737
  • Карма: +191/-16
  • Респект: +310
    • Профил
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #22 -: 24 Април, 2012, 03:16:06 »
0
Щеше да е добре, ако бяха само формулки, но очевидно не са.

Има и човешки елемент "леле кво стана, чакай да нагласим; махни тази, тази и тази продажби". Те като са 100 продажби, с махането само на 2-3 от някой от двата края постигат смяна на цената с 5% поне.

Ако нямаше, то графиката на цените според НСИ нямаше да е така гладка, а щеше да е нагоре надолу с разлика от 10-15% всяко тримесечие. И това не е някаква моя параноя, а е факт. Ако някой не ми вярва, ще го покажа нагледно с базата от офертните цени от сайтовете.

marandi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 865
  • Карма: +51/-15
  • Респект: -124
    • Профил
    • http://marandi.blog.bg
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #23 -: 24 Април, 2012, 03:28:32 »
0
Щеше да е добре, ако бяха само формулки, но очевидно не са.

Има и човешки елемент "леле кво стана, чакай да нагласим; махни тази, тази и тази продажби". Те като са 100 продажби, с махането само на 2-3 от някой от двата края постигат смяна на цената с 5% поне.

Ако нямаше, то графиката на цените според НСИ нямаше да е така гладка, а щеше да е нагоре надолу с разлика от 10-15% всяко тримесечие. И това не е някаква моя параноя, а е факт. Ако някой не ми вярва, ще го покажа нагледно с базата от офертните цени от сайтовете.

Прав си и пак казвам, че калпава статистика е равно на калпава икономика.

Някой ден мечтая да се изтъпани един пред стадото и да каже, че Царят е гол! Т.е. колкото повече стъкмисват, толкова повече пречат, но явно такива указания им спускат свише.

П.П. Прегледай тежестта за даренията, които НСИ не отчита, ще ме разбереш какво съм визирал и колко е забавно да се коментира "цениТЕ" на имотиТЕ по НСИ ...  *girl*

« Последна редакция: 24 Април, 2012, 03:33:28 от marandi »

marandi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 865
  • Карма: +51/-15
  • Респект: -124
    • Профил
    • http://marandi.blog.bg
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #24 -: 24 Април, 2012, 03:51:38 »
0
Щеше да е добре, ако бяха само формулки, но очевидно не са.

Има и човешки елемент "леле кво стана, чакай да нагласим; махни тази, тази и тази продажби". Те като са 100 продажби, с махането само на 2-3 от някой от двата края постигат смяна на цената с 5% поне.

Ако нямаше, то графиката на цените според НСИ нямаше да е така гладка, а щеше да е нагоре надолу с разлика от 10-15% всяко тримесечие. И това не е някаква моя параноя, а е факт. Ако някой не ми вярва, ще го покажа нагледно с базата от офертните цени от сайтовете.

Пфу ...

за плющяне съм, т.е. пишеш многопластово, така му казват сякаш и трябва да те чета по 5-6 пъти колко аспекта засягаш с 1 пост.

Да, т'ва черничкото са фискалните мерки навсякъде, демек данъците.

Идеята е,  да се разбиват семействата, понятията самотна майка, малцинствени групи, повечко разводи и т.н. понеже вместо в 1 жилище да живее щастливо семейстово, държавата "стимулира" едно семейство да живее в 3 жилища примерно, заради МДТ ( месни данъци и такси ) и данък смет.

П.П. Скоро ще имаме проблем и със самонастаняването, т.е. разходите са за тИбя, а кефа за ....

Прегледай го на английски кат' тема за Англия и Холандия примерно. Т'ва като казус вече навлиза и тук в името на Фискалните мерки, пардон чиновниците.
------------------------------------------------------------
Ако сме живи, здрави и готини след 3 години ми се ще да сме тук и ще те питам НСИ-то как "хваща" самонастаняването примерно в графиките си  *girl*
« Последна редакция: 24 Април, 2012, 03:53:51 от marandi »

dodo2

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3737
  • Карма: +191/-16
  • Респект: +310
    • Профил
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #25 -: 24 Април, 2012, 04:04:53 »
0
Ама аз в АВ гледам броя само на продажбите, без дарения.

И така понеже за хора като Собственик 31 е важното око да види, ръка да пипне, а и по принцип е важно математически като се твърди нещо, да се докаже и на практика, правим следното.

Ето примера - извадих всички обяви от imot.bg от 2009 насам през тримесечие на първо число.



Синьото са всички обяви на 1-3 стаен в София (постепенно броят им става от 20000 преди до 25000 сега) - вижда се каква гладка линийка е.
Оранжевото е графика на същите дати, но взети напълно случайно по 100 обяви.
Жълтото е пак така, но по 70 обяви.
Вижда се какво се получава нали?

Тази графика по-долу пък показва разминаването в проценти на средната цена получена от извадката спрямо средната цена на всички обяви (за 100 и 70 броя). При конкретните случайни извадки разминаването е от -10% до +15%. Какво се получи? Практиката доказа теорията. Ама тя теорията по принцип си е измислена от практиката, но за неверниците - с картинки:



И пак да кажа - щом не наблюдаваме подобно поведение на графиката от НСИ, доколкото трябва да се движи в статистическа грешка 12-15%, а изглежда гладко, значи е манипулирана. Това е безспорно.

dodo2

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3737
  • Карма: +191/-16
  • Респект: +310
    • Профил
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #26 -: 24 Април, 2012, 04:19:02 »
0
И още един последен експеримент - взимам 10 пъти случайни извадки по 70 броя и е показано разминаването в проценти между получените и реалните стойности (за всички обяви), стигат от -10% до +20%. Това за неверниците, които не могат да смятат.



Да се отбележи, че това показва реално информация за едни и същи непроменливи данни - средна цена на обявите в София в последните 3 години. Но когато се работи с извадка (част от данните) всеки път се получават различни числа.

Числата на НСИ са само една версия. Тази версия се разминава от реалността с +/- 15%. А всъщност щом си ги нагласят на ръка, данните са им абсолютно ненужни и манипулирани.
« Последна редакция: 24 Април, 2012, 04:21:38 от dodo2 »

marandi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 865
  • Карма: +51/-15
  • Респект: -124
    • Профил
    • http://marandi.blog.bg
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #27 -: 24 Април, 2012, 06:01:40 »
0
И още един последен експеримент - взимам 10 пъти случайни извадки по 70 броя и е показано разминаването в проценти между получените и реалните стойности (за всички обяви), стигат от -10% до +20%. Това за неверниците, които не могат да смятат.



Да се отбележи, че това показва реално информация за едни и същи непроменливи данни - средна цена на обявите в София в последните 3 години. Но когато се работи с извадка (част от данните) всеки път се получават различни числа.

Числата на НСИ са само една версия. Тази версия се разминава от реалността с +/- 15%. А всъщност щом си ги нагласят на ръка, данните са им абсолютно ненужни и манипулирани.


Напомняш ми на мИня навремето. И аз така се възмущавах срещу неправдите много, особено като са в официална опаковка и от позиция на силата, демек държавата.

Изтърпях тонове помия, която се изля отгоре ми докато кротко хортувах, че в БГ-то има имотен балон и ще обърне тренда в Ку3 на 2008 г. След това повече за имоти не прописах - хихи

П.П. По памет говоря, около 1/3 бяха даренията по Софето и това тотално променя картинката в сметките на НСИ.

 *drink9* *drink9* *drink9*



goro

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1234
  • Карма: +48/-73
  • Респект: +1
    • Профил
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #28 -: 24 Април, 2012, 08:50:51 »
0
...
 - извадих всички обяви от imot.bg от 2009 насам през тримесечие на първо число.

...

Додо,

Ако наложиш върху графиката и:
1. броя на новопостроените жилища
2. демографската промяна за същия период от време
ситуацията може да стане още по разбираема...

п.п.
Поне 30 000 "жилища" в бг годишно заминават в небитието.
До тук нещата могат да се сложат в графики.

За векове,  собственото жилище е било недостъпен финансов лукс за големия % (това го твърдя малко произволно) от населението в западна Европа по чийто калъп и то откъм варварската и страна се опитват да ни прекроят.
"Свободния пазар" е странно животно, когато някои са "по свободни" да не фалират.
Черните лебеди (чудото) не са за изключване при каквато и да е тенденция.

Собственик 31

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 869
  • Карма: +45/-331
  • Респект: -655
    • Профил
Re: СОФЕТО - 0.8; ПЕРНИК - 1.7; РУСЕ- 2.5 - НАГОРЕ!!!!!!!!!!!!!
« Отговор #29 -: 24 Април, 2012, 08:55:45 »
0
Додо, опита да правиш анализ на формули за които не знаеш какви изходни данни се използват изглежда трогателен! *clap*
Истината е, че за безимотните гащници сривлогари имотите винаги ще са прескъпо удоволствие! За две години апокалиптиците сте пред нервен срив. Може да се окаже , че въобще не е имало спад, щото според Додо 40% е статистическа грешка. *rofl* *rofl*
Истински разцвет на величествен римски курорт и град, Пауталия получава при императорите Улпий Траян  /97-117/ и Марк Аврелий  /161-180/, поради което в тяхна чест е наричана Улпия Пауталия и Пауталия Аврелиева.