Първо ни обясняваш от какво се срамували гърците и понеже твърденията ти са толкова смешни и нелепи подскачаш на друга тема, която едва ли ти е по ясна.
Та преди да минем на нея...
Обясни сега, ще пренапишеш ли Паисий да пасне на писаниците ти, или ще минем направо на по великите ти съчинения?
п.п.
Сега... Знам, че ти други историци освен гайдов кавалов и разни шматароци не признаваш... съзнанието ти със златарковци, мутафкофци, бурмовци, генчевци и пр... не се е затормозявало...
Ама все пак... за отеца един компромис русата ти кордела може да направи. Ще си първия дето се опитва да го опровергае по този въпрос...
Думаш, че Паисий е имал повече инфо за времето/епохата си, отколкото информацията, с която ние разполагаме сега
...
К'во прайка тоя албански в столицата на Гърция съм сигурен, че още не можеш да си го обясниш, налЕ?
Ама няма начин ти да не си по образован от Паисий и русата ти кордела да няма повече информация от всички бугарски историчари взети заедно с изключение на кавалов и гайдов! Айде сега да се позабавляваме малкоползвайки
твоите историчарски извори!
Ето ти едо линкче за
Arvanites от тях!
С любовта ти към чуждите езици съм убеден, че не само ще го разбереш, но и ще разчетеш етническите карти от втората половина на 19 век в статията - германски и френки. Сигурен съм даже, че може да преброиш и арванитите в
смесените зони по точиците на картите!
За да продължим със забавлението и да дадем материал за раз-
мишле-ние на русата ти главица,
вместо да ходим толкова назад - при
кутригурите и
утигурите -
известни ни единствено от хрониките на едни тъпи гърци-византийци-ромеи-човекоподобни - да се ограничим само 300-500 години назад, когато на патриаршеския престол в Константинопол е етническият българин (по баща със сигурност, по майка не)
Митрофан ІІІ (1565-1572, 1579-1580).
Не се и съмнявам, че за този период и доколкото не е известно Митрофан ІІІ да е отричал етническия си произход, русата ти въздухозаборница ще направи правилния извод:
Превзели сме Цариград! Не само Солун!
Едно нещо обаче ме смущава. Малко преди Митрофан - едни
арванити основали
българското село Арбанаси до сами старопрестолнината Търново. И не само това, ами и надписите по иконите, се на гръцки ги зографисали!
http://galyajournal.wordpress.com/Два века по късно - точно за времето за което твоята руса въздухозаборница твърди, че гърците ги било срам да се наричат гърци и се албанеели и българеели, открили в Арбанаси едно от първите гръцки училища по българските земи...
Аз ти вярвам, че ти си по ин-
Формиран от оня монах Паисий! Такова слънце на науката като тебе няма начин да не е по ин-
Формирано...
Но пък има едни българи... недоучени
- да вземем например тоя Венци Константинов.
Виж какво си позволяват да пишат и цитират за Арбанаси
http://liternet.bg/publish3/vkonstantinov/arbanasi.htm
В съзерцание на всичката тази красота летописецът на селото, свещеник в манастирската църква "Св. Никола", ще се "провикне" в дневника си: "Да мълча не мога! Трябва да говоря, да възпея чудното Арбанаси, голямо село посред България, на една възвишена местност, жилище на ромеи. Блести то като огледало по цялата епархия. Тук въздухът е пречист, а вътрешностите му вятърът ги разхладява, пък водата на стария извор сърцето подмладява... Край селото очите на човека се развличат - природните промени много ги омайват. Непрекъснато благоухаят цветовете и миризмите на цветята. Усеща сърцето благодат, защото е всичко чудно и дивно. Очите се уморяват да гледат толкова неща, за които умът трябва да размишлява, а езикът да ги изказва..."
...
п.п.
Докато размишляваш - долното може да го прескочиш! Нали си по-ин
Формиран от Паисий - не ти трябва!
А и не е за руси кордели.
В цялата съвременна световна историография единствено от
Fallmerayer и тук таме от някой негов клакьор от Македония, Албания или учена руса кордела от бг, могат да се прочетат словоблудстванията относно формирането на съвременния гръцки етнос.
И ако позицията на Fallmerayer е ясна в контекста на неговото политическо съвремие, нашенските пасти са толкова неграмотни, че са способни да отрекат собствената си история само и само да е на тяхното.
Fallmerayer пише по времето когато
на мода в Бавария е елинизма, а във Виена, гръцката търговска колония е толкова могъща, че на опита на Метерних да спре, с оглед на ангажиментите на Австрия към Портата и идеологията на Свещения съюз, финансирането и изпращането на оръжие от Австрия към гръцките въстаници, гърците просто го предупреждават, че ще оттеглят капиталите си от Виенската борса... И Метерних кляка...
Fallmerayer е от крайните елинофоби.
(Не е само българско явлението, а на европейско ниво става въпрос за сблъскването на два цивилизационни модела и слава Богу надделя елинистичният, а не немският.)Биха ли могли да бъдат наложени германските идеали за Европа при тези "увлечения" към атинската
демокрация?
И Fallmerayer открито и директно призовава за решителна и окончателна разправа с "наследниците на Византия".
Модата в българските земи по елинизма и гръцките училища на "несъществуващите" гърци е много преди Fallmerayer.
Паисий, все още недооценен от нашата историография, пише повече от половин век преди Fallmerayer. И разбира се, гледната му точка е съвсем различна.
Освен християнин и патриот, запознат с атонските ръкописи и миналото величие на полуострова, Паисий е почтен мъж и не се занимава да гради финтифлюшки и небивалици за "изчезналите" гърци!
Той живее в един "двор" с гърците, познава ги, знае историята им, знае тяхната реалност и ясно вижда опасностите за българското племе от това съжителство. (... не се е намерила някоя руса куха тиква да го инФормира правилно!)Интересен би бил коментара на един Паисий относно писаниците на един Fallmerayer...
Щото относно писаниците на днешните ни пасти и руси къдрици, готови да подложат езици под всяко "западно" изходно отверстие, съм почти сигурен би започнал с
"О, неграмотни и юроде!..."