Scyther ,
понеже ми прави впечатление, че според теб деня на страшния съд иде скоро, ми се иска да те уверя, че си в грешка. Страшният съд е свързан с Библията. Той ще настъпи 1000 години след Второто пришествие (което предстои до няколко години, а не на 21.12.2012 г.).
Antoninus,
С усещане за известен дискомфорт и аз искам да се присъединя към Дон и да попитам за малко повече подробности (без детайли) във връзка с хронологията и същността на събитията, за които споменаваш.
Усещам голяма празнота в познанията си и не ми е чоглаво за това.
Първо да попитам във връзка с горния цитат: нали
пришествие значи идване (пристигане), респективно би трябвало да ставва дума за идването, дори вероятно е по-подходящо да се каже за завръщането на Христос или дори за появяването на Христос пред човеците във вид, които сетивата им възприемат. Може би той е бил през цялото време тук с нас, но определена промисъл го е "карала" да не се явява.
Първо
сам Сатана ще се представи за Христос. Църквата отдавна изповядва, че очаква идването на Спасителя като осъществяване на нейните надежди. И Сатана ще наподоби това идване. В различни части на земята той ще се разкрие пред хората като величествено същество с ослепителен блясък, приличащо на даденото от Йоан описание за Божия Син (Откр. 1:13-15). Обкръжаващата го слава е ненадмината. Смъртни очи не са виждали подобна. Във въздуха отеква тържествуващият вик: “Христос е дошъл! Христос е дошъл!” Хората падат на земята да му се поклонят, а той вдига ръце и ги благословя, както Христос благославяше учениците Си, когато живееше на земята. Гласът му е тих и мек и в същото време много благозвучен. С благ, състрадателен тон представя някои от благодатните небесни истини, изречени от Спасителя; лекува болестите на хората, после, копирайки Христовия характер, заявява, че е заменил съботата с неделята и заповядва на всички да освещават деня, благословен от него. Сатана заявява, че упоритите в свято пазене на седмия ден оскверняват името му, защото отказват да слушат ангелите, които им изпраща със светлина и истина. Това е много силна, почти побеждаваща измама.
Горният цитат ме вкарва в някакви неясноти. Ти споделяш свое лично виждане, че Пришествието може да се очаква много скоро (исторически погледнато) - примерно в период от 2 до 5 години.
Едновременно с това разбирам, че преди самото Пришествие ще има някакво Лъжепришествие, осъществено от сатаната.
Следва вероятно да приемем, че лъжепришествието ще се осъществи в някакъв период преди самото Пришествие.
За какъв интервал от време би могло да става дума? Христос веднага ли се заявява за да разсее заблудата, или лъжешествието трае някакъв немалък период от време, дори години?
Оставам с впечатление, че Христос дава някакво (не малко) време на сатаната, щото последния да шества по земята. Ако това е вярно, Какъв е смисълът на това? Изпитване на вярата? Проверка на нашата проницателност?
Когато Христос преустанови Своята посредническа служба в светилището, над онези, които се покланят на звяра и на неговия образ (Откр. 14:9, 10), ще се изсипе обилен гняв (7-те язви от Откровение). След тях ще дойде Второто пришествие, при което праведните ще бъдат взети, а грешниците - погубени. На земята няма да има живот, докато не изтекат 1000-те години. През този период грешниците ще бъдат възкресени и съдени и чак след 1000 г., като се потвърдят присъдите им, ще е времето на Страшният съд.
Горният цитат буди най-много въпроси и неяснотии.
Става ясно, че сатаната е шествал някакво време на земята и е предизвикал много люде да му се поклонят. В един момент Христос преустановява вършенето на нещо, което си нарекъл "посредническа служба", след което идва на земята.
Предполагам това идване си очертал да стане след 2-5 години. Повтарям се, май.
Веднага след идването Христос "взима" праведните и очевидно ги отвежда някъде. В рая ? Какво точно отвежда, душа и тленност? Или само душа?
Същевременно с това грешниците биват погубени. За мен не е ясно, какво се има предвид под "погубване", докато не прочетох, че практически на земята след отвеждането на праведните, вече няма да има живот за 1000 години.
Това, което разбирам е, че веднага или много скоро след Пришествието започва да тече един период от 1000 години. Възприемам го като някакъв преходен период в рамките, на който ще се извърши нещо като финална равносметка за делата на грешниците.
Не мога да разбера, защо трябва да се погубват живите грешници, но едновременно с това да се възкресяват починали грешници? Възкресяват починали грешници за да бъдат изправени сред тези, чиято единствена вина примерно е била, че са били подведени от Лъжепришествието?
А и какво значи възкресяване, след като става ясно, че на земята вече няма да има живот за 1000 години?
Кого възкресява, само тези грешници, които са живели на Земята след неговото раждане, кръщаване, учителстване?
Не мога да схвана, защо за отделяне на праведните и довеждането им в рая не е необходимо никакво практически време, а за съдебните процеси на грешниците са нужни 1000 години?
После, след изтичането на тези 1000 години, идва моментът за окончателна присъда. Тази присъда разбирам, че трябва да наречем "Страшния съд". Това е изходът, краят, последната инстанция ??
Но, 1000 години тези души не са в Рая, не са и на земята (тук живот няма), а не е редно и да са в ада преди произнасяне на крайната присъда?
Съществува хипопотеза, някой да бъде първо възкресен от мъртвите, после пратен на някакво незнайно място и съден 1000 години, но накрая да се окаже, че е праведен? Или няма такава възможност? Ако няма, защо 1000 години?
Ами ъкде е бил до момента на възкресяването за да бъде съден?
Съжалявам, може да се окаже, че рационализирам нещата като един съвременен грешник, може да се окаже, че споделените неща имат друго съдържание и измерение, но аз наистина не мога да разбера как да изляза от тази ситуация.
Независимо от моите думи и поставените въпроси, аз разбирам, че в рамките на 2 до 5 години, животът - такъв, какъвто го знаем, приключва!